Κλασσικά μυθιστορήματα που εξυμνούν τον έρωτα

Κλασσικά μυθιστορήματα που εξυμνούν τον έρωτα

Για την αγάπη και τον έρωτα έχουν χυθεί τόνοι μελάνι σε ερωτικές επιστολές, σε γράμματα, σε βιβλία… 

Βιβλία από την παγκόσμια λογοτεχνία που έχουν γραφτεί εκατοντάδες χρόνια πριν, μα πάντα είναι επίκαιρα…με τους μεγάλους έρωτες πάντα παρόντες, είτε νόμιμους είτε παράνομους, έρωτες ανεκπλήρωτους, έρωτες καταστροφικούς, έρωτες, έρωτες…. 

Ας δούμε λοιπόν κάποια από τα παγκοσμίως γνωστά ερωτικά μυθιστορήματα που μπορούν να μας συντροφέψουν κάθε στιγμή και είναι γεμάτα αγάπη, πάθος και κάποιο από αυτά, ίσως να είναι το αγαπημένο σας. 

 Η Άννα Καρένινα του Λέοντος Τολστόι που εκδόθηκε το 1878 περιγράφει το πώς το πάθος ενός ανθρώπου μπορεί να τον οδηγήσει στο προσωπικό δράμα και την καταστροφή, ενώ αναλύει ψυχολογικά τους ανθρώπινους χαρακτήρες. 

Στο επίκεντρο του έργου βρίσκεται ο κόσμος των αριστοκρατών, ανάμεσά τους και η ηρωίδα του μυθιστορήματος Άννα Καρένινα, μια νέα όμορφη γυναίκα της υψηλής κοινωνίας, η οποία ζει σε μια καταπιεστική γι' αυτήν οικογένεια μαζί με τον σύζυγό της και τον μικρό γιο της. 

Σύντομα η ισορροπία της ζωής της ανατρέπεται, όταν γνωρίζει τον κόμη Βρόνσκι, που είναι νέος, όμορφος, πλούσιος και κοσμικός. Η αίσθηση του καθήκοντος απέναντι στο σύζυγο και η αγάπη για το παιδί της δεν δείχνουν να είναι αρκετά ώστε να την αποτρέψουν από τον έρωτα που αρχίζει να νιώθει για τον Βρόνσκι. Ο τελευταίος νιώθει τα ίδια συναισθήματα για την Άννα, παρ' ότι φλερτάρει και την Κίτι, μακρινή συγγενή εξ αγχιστείας της Άννας. 

Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ το 1595 που αναφέρεται σε δύο νεαρούς κατατρεγμένους εραστές, που ο θάνατός τους τελικά συμβιβάζει τις διενέξεις μεταξύ των φεουδαρχικών οικογενειών τους.  

Ο Έρωτας στα χρόνια της Xολέρας είναι μυθιστόρημα του βραβευμένου με Νόμπελ Κολομβιανού συγγραφέα Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες. Το μυθιστόρημα δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στα ισπανικά το 1985. 

Οι κύριοι χαρακτήρες του μυθιστορήματος είναι οι Φλορεντίνο Αρίσα και Φερμίνα Ντάσα. Ο Φλορεντίνο και η Φερμίνα ερωτεύονται στα νιάτα τους. Μια μυστική σχέση ανθίζει με τη βοήθεια της θείας της Φερμίνα Εσκολάστικα. Ανταλλάσσουν πολλές ερωτικές επιστολές. Ωστόσο, όταν ο πατέρας της Φερμίνα, ο Λορένσο Ντάσα, ανακαλύψει αυτή τη σχέση, αναγκάζει την κόρη του να σταματήσει να βλέπει αμέσως τον Φλορεντίνο. Όταν αρνείται, ο ίδιος και η κόρη του μετακινούνται με την οικογένειά του στην άλλη πόλη. Ανεξάρτητα από την απόσταση, η Φερμίνα και η Φλορεντίνο συνεχίζουν να επικοινωνούν μέσω τηλεγράφου. Αλλά με την επιστροφή της, η Φερμίνα συνειδητοποιεί ότι η σχέση της με τον Φλορεντίνο δεν ήταν τίποτα άλλο παρά ένα όνειρο, αφού είναι σχεδόν ξένοι, διαλύει τον αρραβώνα της με τον Φλωρεντίνο και επιστρέφει όλες τις επιστολές του. 

Περηφάνια και Προκατάληψη είναι ο τίτλος του πιο διάσημου μυθιστορήματος της Τζέιν Όστεν το οποίο πρωτοδημοσιεύτηκε στις 28 Ιανουαρίου 1813. 

Ο κύριος και η κυρία Μπένετ έχουν πέντε κόρες που είναι όλες ανύπαντρες. Όταν ένας πλούσιος και ευχάριστος νέος μετακομίζει στην γειτονιά η κυρία Μπένετ ελπίζει να τον εξασφαλίσει ως γαμπρό για την όμορφη μεγαλύτερη κόρη της, δίδα Τζέιν Μπένετ. Η εκκολαπτόμενη σχέση όμως σαμποτάρεται από τον υπερόπτη φίλο του νεαρού, κύριο Ντάρσυ, που θεωρεί το προξενιό ακατάλληλο. Όταν ο κύριος Ντάρσυ με τη σειρά του ερωτεύεται την δεύτερη κόρη των Μπένετ, δεσποινίδα Ελίζαμπεθ Μπένετ, η συγκαταβατική πρόταση του για γάμο απορρίπτεται από την Ελίζαμπεθ με ειρωνεία και η προσέγγιση φαίνεται να σταματά. Εντούτοις, τα γεγονότα συνωμοτούν για να συνδέσουν τα διάφορα μέλη παρά τα εμπόδια και τις παρεξηγήσεις που τα χωρίζουν. Η περηφάνια της μιας πλευράς και η προκατάληψη της άλλης σιγά σιγά προσπερνιούνται και οι χαρακτήρες αποκομίζουν μεγαλύτερη γνώση του εαυτού τους και των άλλων. 

Πολλά τα βιβλία που αναφέρονται σε μεγάλους έρωτες και κατέχουν ένα ιδιαίτερο κομμάτι στον κόσμο της λογοτεχνίας.  

Και όπως χαρακτηριστικά λέει ο Αμερικανός συγγραφέας, που έχει βραβευτεί με Νόμπελ το 1949, Ουίλιαμ Φώνκερ ‘’Ίσως να είχαν δίκιο που έβαλαν την αγάπη στα βιβλία. Ίσως επειδή δεν θα μπορούσε να ζει πουθενά αλλού’’.