Μπάμπης Μπιλίνης: Οι προτάσεις μας για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του υπ. Υποδομών

Μπάμπης Μπιλίνης: Οι προτάσεις μας για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του υπ. Υποδομών

Η γενικότητα μιας στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενός προγράμματος, που αφορά όλη την χώρα δημιουργεί δυσκολίες ως προς τον τρόπο προσέγγισης από ένα πολιτικό θεσμικό όργανο όπως το Δημοτικό Συμβούλιο, που εκ των πραγμάτων έχει ορίζοντα σκέψης και δράσης τοπικό”, ανέφερε κατά την έναρξη της τοποθέτησής του, στη συζήτηση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο δημοτικό συμβούλιο της 8ης Ιουνίου ο Μπάμπης Μπιλίνης.

"Ως δημοτική κίνηση “Πολίτες σε Δράση για την Ανατροπή” αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα με βάση την τοπική εμπειρία και να προτείνουμε γενικά. Που δέχεται από δράσεις, που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, πιέσεις η περιοχή μας, η ποιότητα ζωής των κατοίκων και αυτή την εμπειρία να την κάνουμε συγκεκριμένες προτάσεις”, πρόσθεσε.

“Συμφωνώντας με την εισήγηση των υπηρεσιών του Δήμου θέλουμε να προστεθούν τρεις προσθήκες:

ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΕΙΣ – ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ.

Όσο η παγκοσμιοποίηση ολοκληρώνεται, όσο το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει έδαφος οι μεταφορές των προϊόντων θα αυξάνουν. Η ύπαρξη ενός σύγχρονου δικτύου αποθήκευσης και μεταφορών θα είναι ένα από τα αναπτυξιακά στοιχήματα της επόμενης περιόδου.

Ο Δήμος μας λόγω της γεωγραφικής του θέσης ανάμεσα στην πρωτεύουσα Αθήνα και το λιμάνι του Πειραιά έχει ήδη εγκατεστημένες μεταφορικές εταιρείες σε περιοχές μάλιστα γενικής κατοικίας. Η μέχρι τώρα εμπειρία μας είναι ότι δημιουργούνται πολλά προβλήματα καθώς τα μεγάλα φορτηγά αυτοκίνητα σταματούν για φορτοεκφόρτωση επί του δρόμου, ανεβαίνουν σε πεζοδρόμια και τα καταστρέφουν, περνούν από στενούς δρόμους επιβαρύνοντας με καυσαέρια την περιοχή.

Έχοντας υπόψη την τοπική εμπειρία προτείνουμε και διεκδικούμε η δραστηριότητα αυτή να γίνεται αποκλειστικά εντός Επιχειρηματικών Πάρκων.

Φυσικά συντασσόμαστε με την εισήγηση η δραστηριότητα αυτή να μην συμπεριλαμβάνεται στις χρήσεις γης του Ελαιώνα, αλλά αυτό είναι θέμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και αφορά συγκεκριμένη περιοχή της Αττικής μόνο.

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ

Και πάλι χρησιμοποιώντας την τοπική εμπειρία. Ένα μέρος του Δήμου μας είναι Βιομηχανική Περιοχή προς Εξυγίανση. Σε κάποια από τα άδεια βιομηχανικά κτίρια έχουν ήδη εγκατασταθεί δραστηριότητες πολιτισμού και εκπαίδευσης. Η κατεύθυνση θα πρέπει να είναι, συνδυάζοντας την εκπαίδευση με την παραγωγική ανασυγκρότηση, να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για εγκατάσταση παραγωγικών δραστηριοτήτων υψηλής τεχνολογίας. Να μετατραπούν οι Βιομηχανικές Περιοχές προς Εξυγίανση σε Τεχνοπόλεις.

Η πρόταση μας είναι η κατά προτεραιότητα αναβάθμιση των δικτύων στις Βιομηχανικές Περιοχές προς Εξυγίανση.

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ – ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης έχουμε όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες συγκλίνει στην ανάγκη ως το 2050 να έχουμε απεξαρτηθεί από την χρήση ορυκτών καυσίμων στην παραγωγή ενέργειας. Ενώ στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας έχουμε ήδη σημαντική εισχώρηση των ΑΠΕ στην μεταφορές με αυτοκίνηση ακόμα βασιζόμαστε αποκλειστικά στα ορυκτά καύσιμα.

Στην κατεύθυνση απανθρακοποίησης της οικονομίας σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν οι μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων με Μέσα Σταθερής Τροχιάς.

Στον Δήμο μας έχουμε την τύχη η Κοινότητα του Ταύρου να διασχίζεται από τις γραμμές του σιδηροδρόμου.
Η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου δίνει αναπτυξιακή προοπτική σε μια περιοχή, αρκεί να τηρηθούν κάποιες προϋποθέσεις.

Να ληφθούν όλες οι πρόνοιες ώστε το σιδηροδρομικό δίκτυο να μην τέμνει, αλλά να ενώνει την περιοχή κατοικίας. Να ενώνει και να αναβαθμίζει το αστικό τοπίο. Αυτό σημαίνει πρόνοιες για υπογειοποιήσεις και αναπλάσεις κατά μήκος των γραμμών, όπου αυτό χρειάζεται.

Κατά τα άλλα συμφωνούμε με την εισήγηση”, επεσήμανε ο επικεφαλής της δημοτικής κίνησης “Πολίτες σε Δράση για την Ανατροπή”, Μπάμπης Μπιλίνης.

Δείτε τη σχετική τοποθέτηση: