Τι αγόρασαν οι Έλληνες εν μέσω πανδημίας;

Τι αγόρασαν οι Έλληνες εν μέσω πανδημίας;

Η αγορά, οι επαγγελματίες και οι επιχειρηματίες έχουν δεχτεί σημαντικότατο πλήγμα από την πανδημία και τις οικονομικές συνέπειές της. Στη μεγάλη μείωση της κατανάλωσης, όπως αποτυπώνεται και μέσα από τους ίδιους τους καταναλωτές, προβάλλεται ως σημαντικό βοήθημα και διέξοδο και τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops). Στις ηλεκτρονικές αγορές στρέφονται οι χρήστες του διαδικτύου τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα κατά την περίοδο της καραντίνας

Τι αγόρασαν όμως οι Έλληνες την περίοδο της καραντίνας;

Παρακάτω θα παρουσιάσουμε εκείνες τις κατηγορίες προϊόντων που είναι οι πιο δημοφιλείς  και οι πωλήσεις  τους μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις

Ενδεικτικά, μπορούμε να αναφέρουμε ότι αύξηση παρουσιάζουν οι κατηγορίες:

  • Hobby- Αθλητισμός, 70,40%,
  • Υγεία- Ομορφιά, 54,30%,
  • Τεχνολογία, 43,70%,
  • Σπίτι- Κήπος, 35,60%.

Πηγή: Έρευνα της ομάδας BI της πλατφόρμας Skroutz

Εκατοντάδες κατηγορίες προϊόντων γνωρίζουν πρωτοφανή ζήτηση μέσω online αγορών όπως τα παζλ, οι web κάμερες, τα γάντια μιας χρήσης, τα στρώματα  και όργανα γυμναστικής. Οξύμετρα, καθαριστικά επιφανειών και είδη ραπτικής επίσης αυξήθηκαν εντυπωσιακά.

Οι καταναλωτές από την Ελλάδα επέλεξαν επίσης να αποκτήσουν ηλεκτρονικά ταινίες ή σειρές. Οι υπηρεσίες που επέλεξαν οι εγχώριοι καταναλωτές περισσότερο να προμηθευτούν αφορά σε συνδρομές internet ή συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας αλλά και σε εισιτήρια για πολιτιστικά γεγονότα ή αναψυχή (κινηματογράφο, θέατρο, συναυλίες).

Αντιθέτως, η προσαρμογή των καταναλωτών στη νέα πραγματικότητα, προκάλεσε μειωμένο ενδιαφέρον για κατηγορίες που σχετίζονται με προϊόντα μόδας και αυτοκίνητου. 

Το πλέον ενθαρρυντικό στοιχείο προσφάτων ερευνών που προκύπτει είναι το γεγονός ότι σε ποσοστό κοντά στο 90%, οι Έλληνες καταναλωτές προτίμησαν να κάνουν τις ηλεκτρονικές αγορές τους από ελληνικά sites και e-shops. Η «ψήφος εμπιστοσύνης» που δίνουν οι Έλληνες καταναλωτές στα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα δημιουργεί περαιτέρω προσδοκίες για την ανάπτυξη του κλάδου. Στην κατεύθυνση αυτή πρέπει όμως να αντιμετωπιστούν και τα σοβαρά προβλήματα ιδιαίτερα αυτά στο χώρο των logistics που προέκυψαν κατά την «ταχυτάτη» εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, μέσα σε πρωτόγνωρα δύσκολες συνθήκες.

Βέβαια ο ηλεκτρονικό εμπόριο δε γνώρισε άνθηση στη χώρα μας λόγω της οικονομικής κρίσης και των νέων πλαισίων που μας όρισε η πανδημία αντιθέτως άλλοι παράγοντες ήταν αυτοί που του έδωσαν την απαραίτητη ώθηση, ώστε να ξεπεράσει την αρνητική τάση της γενικότερης ύφεσης στην αγορά. Οι χρήστες του διαδικτύου σταδιακά ωρίμασαν και έδειξαν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις online παραγγελίες, ενώ και ο αριθμός των e-shops αυξήθηκε σημαντικά, βελτιώνοντας παράλληλα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους προς το κοινό. Πιο καθοριστικό παράγοντα όμως στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου αποτέλεσε η αύξηση του ποσοστού των χρηστών που έχουν πρόσβαση στο Internet. Οκτώ στα δέκα νοικοκυριά της χώρας έχουν πλέον πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους (ποσοστό 80,4%) το έτος 2020 και σε σύγκριση με το 2010 καταγράφεται αύξηση 73,3%. 

Είναι γεγονός πως ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου αναπτύσσεται τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως. Ολοένα και περισσότερες έρευνες συνηγορούν στο συμπέρασμα πως η ανάπτυξη θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, με τον Nasdaq να προβλέπει πως μέχρι το 2040,το 95% των αγορών θα εξυπηρετείται διαδικτυακά.