Η σημασία του οικονομικού συμβούλου & συμβουλές διαχείρισης για τις επιχειρήσεις κατά το διάστημα του COVID-19

Η σημασία του οικονομικού συμβούλου & συμβουλές διαχείρισης για τις επιχειρήσεις κατά το διάστημα του COVID-19

Στην ακανθώδη περίοδο που διανύουμε, επιχειρήσεις και επιχειρηματίες δοκιμάζονται καθημερινά, επιδιώκοντας να ανταπεξέλθουν των συνεπειών της παγκόσμιας πανδημίας του COVID-19. Σε τέτοιες πρωτόγνωρες και δύσκολες καταστάσεις αποκαλύπτονται οι ηγέτες και οι ηγεσίες. Ο επιχειρηματίας βρίσκεται αντιμέτωπος με σωρό νέων ζητημάτων που οφείλει να επιλύσει προκειμένου να είναι βιώσιμό το πλάνο της επιχείρησής του και να βγει όσο το δυνατόν λιγότερο ζημιωμένος από τα μέτρα κατά της πανδημίας. 

Σε αυτό το σημείο, καταλυτικό ρόλο λαμβάνει ο συνεργάτης-σύμβουλος (λογιστής-οικονομολόγος-φοροτεχνικός), που πάντα με θετικό πνεύμα θα ενημερώσει τον επιχειρηματία για όλα τα νέα εργαλεία-προγράμματα που ανακοινώνει ο κρατικός μηχανισμός για την υποστήριξη της αγοράς. (π.χ. Επιστρεπτέα Προκαταβολή, δράσεις ενίσχυσης μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων από τις Περιφέρειες, επιδότηση τόκων υφιστάμενων δανείων κ.ο.κ.). Ο οικονομικός σύμβουλος, θα πρέπει να είναι ενημερωμένος για αυτές τις παροχές καθώς αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της σύγχρονης επιχείρησης για την μετάβασή της από το περιβάλλον αναταραχής στο περιβάλλον της κανονικότητας, με το πέρας της πανδημίας. 

Ορισμένες σύντομες προτάσεις για την άμεση διαχείριση της επιχείρησης ακολουθούν παρακάτω: 

  1. Περιορίστε τις αγορές και μειώστε τα αποθέματα στα απολύτως απαραίτητα. Προσοχή, είναι σημαντικό οι αγορές σας να είναι τέτοιες που θα σας αποφέρουν έσοδα από πωλήσεις.
  2. Αν διαθέτετε πληροφοριακό σύστημα ελέγξτε τους κωδικούς εμπορευμάτων που σας αποφέρουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις και φροντίστε για το επιθυμητό ύψος αποθέματός ώστε το άνοιγμα της αγοράς να καταφέρετε να πετύχετε το επιθυμητό ύψος πωλήσεων.
  3. Δώστε έμφαση στην διαχείριση των εξόδων της επιχείρησής σας. Για παράδειγμα, επανεξετάστε τις δαπάνες τηλεφωνίας, ηλεκτρικής ενέργειας, αναλωσίμων και συγκρίνετε τους παρόχους/προμηθευτές για τον καλύτερο συνδυασμό ποιότητας/τιμής.
  4. Επαναδιαπραγματευθείτε με τους τραπεζικούς οργανισμούς για μειώσεις δανείων ή αύξηση αριθμού δόσεων και χρησιμοποιήστε τα χρηματοοικονομικά εργαλεία(επιδότηση τόκων υφιστάμενων δανείων, πρόγραμμα Γέφυρα κ.ο.κ).Ζητείστε την μείωση ενοικίου από τον ιδιοκτήτη της επαγγελματικής σας στέγης εφόσον το δικαιούστε και εφαρμόστε την για το προβλεπόμενο διάστημα.
  5. Φροντίστε το cash-flow σας, καθώς αποτελεί το «αίμα» που τροφοδοτεί όλες τις ζωτικές λειτουργίες της επιχείρησής σας. Πιο πρακτικά, μειώστε στο ελάχιστο τις πιστώσεις σε πελάτες και αξιολογήστε την πιστοληπτική τους ικανότητα αυστηρά, δημιουργήστε ένα πλάνο μηνιαίων πληρωμών με σειρά προτεραιότητας και μεταφέρετε σε καθυστέρηση πληρωμής όσες υποχρεώσεις το επιτρέπουν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυτές δεν θα πραγματοποιηθούν ποτέ.  
  6. Συζητείστε με τους εργαζομένους σας, ζητήστε τους να υποβάλλουν προτάσεις καθώς έχουν άμεση επαφή με την διεργασία στην οποία είναι υπεύθυνοι και μπορούν να θέσουν εύστοχες απόψεις που θα ωφελήσουν την επιχείρηση.
  7. Αξιοποιήστε τις δυνατότητες του Internet και εκσυγχρονίστε την επιχείρησή σας στη νέα πραγματικότητα, μέσω της ηλεκτρονικής προβολής και διαφήμισης. Δοκιμάστε την δημιουργία e-shop. ( η κυβέρνηση εξήγγειλε νέο πρόγραμμα ΕΣΠΑ για την επιδότηση δημιουργίας e-shop).