Η φωνή μιας έφηβης

Η φωνή μιας έφηβης

Σε μια κοινωνική περίσταση, έτυχε να είμαι παρούσα στη συζήτηση της Ιωάννας Κ. με κάποιους ενήλικες. Η συζήτηση αφορούσε τον υπερπληθυσμό και πολύ γρήγορα αναφέρθηκε η νοοτροπία και οι νόμοι της Κίνας και συγκεκριμένα σε έναν νόμο που καταργήθηκε, ο οποίος επέτρεπε μόνο ένα παιδί σε κάθε οικογένεια.

Η θέση της Ιωάννας ,οι γνώσεις της αλλά και η κριτική της σκέψη με συνεπήραν. Για να μην πολυλογώ, οι επιπτώσεις ενός τέτοιου νόμου ήταν ο φόβος μήπως γεννηθούν δίδυμα σε κάποια οικογένεια και η ανασφάλεια των γονέων για το ποιος θα τους φροντίσει στα γεράματα, γεγονός που την προβλημάτισε βαθιά. Με την ορμή λοιπόν της ήβης διατύπωσε ένα μεγάλο προβλημα. 

Τα λόγια της: Αυτή είναι και η διαφορά της νοοτροπίας. Στην Ελλάδα υπάρχει το ΘΕΛΩ να κάνω παιδιά ενώ εκεί ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ να κάνω παιδιά .Έτσι κι οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα κάποιοι ΘΕΛΟΥΝ να είναι εκπαιδευτικοί και άλλοι ΧΡΕΙΆΖΟΝΤΑΙ τη θέση στο δημόσιο. "Δεν αδικώ τον τρόπο που συνειρμικά σκέφτηκε. Κέρδισε επάξια μια συνέντευξη...Ας την ακούσουμε.

  • Γιατί το λες αυτό, ως προς την εκπαίδευση;

Έκανα αυτή την ταύτιση διότι είναι κάτι που παρατηρώ συχνά σε καθηγητές. Υπάρχουν αμέτρητοι διδάσκοντες που δεν ενδιαφέρονται για το αν καταλάβαμε το μάθημα, που δεν δέχονται να μας εξηγήσουν δεύτερη φορά παρόλο που αυτό οφείλουν να κάνουν. Ακριβώς σαν τους γονείς με την νοοτροπία του «χρειάζομαι πολλά παιδιά». Αντίθετα υπάρχουν καθηγητές που έχουν υπομονή, που φαίνεται πως θέλουν να διδάξουν και πως δεν το κάνουν επειδή χρειάζονται την δουλειά. Σαν τους γονείς με την νοοτροπία «θέλω πολλά παιδιά».

  • Τι θα ήθελες να αλλάξει στο σύστημα;

Το γεγονός ότι κάποιος είναι καλός σε ένα αντικείμενο δεν σημαίνει πως μπορεί να το διδάξει κιόλας. Αυτό είναι κάτι το οποίο δεν εξετάζεται πριν προσληφθεί κάποιος. Πάντα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν ελαττώματα, όμως εάν οι εκπαιδευτικοί εξετάζονταν όσον αφορά τις παιδαγωγικές τους δυνατότητες, η κατάσταση θα βελτιωνόταν σε ικανοποιητικό βαθμό.

  • Θεωρείς πως φταίει το σύστημα για την στάση των καθηγητών; Εξήγησε την θέση σου.

Αυτό που ανέφερα παραπάνω βέβαια, δεν είναι εύκολο να συμβεί καθώς αποτελεί μία μεγάλη αλλαγή σε ένα σύστημα που δεν έχει αλλάξει για χρόνια. Ανεξάρτητα από αυτό όμως, γίνονται παράπονα συχνά για καθηγητές της πρώτης κατηγορίας. Σε πολλά σχολεία γίνονται παράπονα σχετικά με την συμπεριφορά ενός συγκεκριμένου καθηγητή για παραπάνω από δέκα χρόνια αλλά δεν λαμβάνονται υπόψη. Γίνονται διαμαρτυρίες από μαθητές, προσπάθειες από τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων ώστε να δοθεί η απαραίτητη σημασία στο θέμα αλλά εξακολουθεί να μην υπάρχει αποτέλεσμα.

Ας προσπαθήσουμε λοιπόν, μαθητές, γονείς και υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί να προωθήσουμε αυτό το πρόβλημα και να πιέσουμε το σύστημα περισσότερο. Ας μην αφήσουμε ένα θέμα τόσο σημαντικό που αφορά την παιδεία μας και την μόρφωση μας χωρίς λύση.